Регион
  • 10

    21

    2015
img

 

Ямковий ремонт, який напередодні виборів розпочали на різних магістралях міста і області, ситуацію не врятує, а лише погіршить, вважають волонтери. Бо після зими усі залатані ями перетворюються на глибокі канави посеред дорожнього полотна.

За останні роки майже зникло покриття на дорозі обласного значення Харків – Зміів – Балаклія. По цій трасі навіть КАМАЗИ їздять з опаскою. Дорога на Куп’янськ стала справжньою «дорогою життя». «Якщо не потрапив в аварію, то колеса на куп’янському напрямку точно залишиш», - розповідають водії.

В той же час місцева влада постійно розповідає про мільйони гривень, які виділили з бюджету на ремонт доріг, і постійно дорікає, мовляв, мало виділили на ремонт. Де ж губляться ці гроші? Чому автобуси і маршрутні таксі відмовляються від обслуговування області?

У середині серпня у місцевій пресі було опубліковано повідомлення від облдержадміністрації, що ями в області ліквідували на площі понад 143 тис. кв. м (61% від загальної площі), з них 103 тис. кв. м - на дорогах державного значення. Тоді ж було заявлено, що ями прибрали на під'їздах до сіл Феськи, Хроли, Руська Лозова, на дорогах Кам'яна Яруга – Введенка - Тернова, Пролетар - Феськи, Станція «Водяне» - Резуненково, Омельченки – Дачне - Геніївка, Валки - Пархомівка, Богодухів - Сінне. Насправді ж картина така: там абияк замазали ями, тут з-під тонкого шару асфальту биті цегли вилізли.

За два тижні до початку навчального року нинішня місцева влада розповідала, що вже відремонтували 51 шкільний маршрут, і до 1 вересня залишилося відремонтувати ще 234. Це страшні цифри, вважають представники ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ПАРТІЇ УКРАЇНИ, адже дорога до школи, де б вона не знаходилася, повинна бути дійсно безпечною.

У ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ПАРТІЇ УКРАЇНИ існує програма під назвою «Дорога додому». Згідно цієї програми кожен населений пункт має сполучатися двічі на добу з райцентром, школою, лікарнею, іншими соціально важливими об’єктами. Але це можливо лише за умови якісного дорожнього покриття. Здавалося б, тупикова ситуація: «нема доріг - нема програми». Та і тут у представників ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ПАРТІЇ є конструктивна пропозиція.

- Необхідно, щоб замовник і виконавець не були однією «кишенею». Кабінет міністрів України, правда, пообіцяв до 2017 року в рамках реформування системи державного управління автомобільними дорогами загального користування створити в структурі держбюджету фонд для фінансування ремонту та будівництва автодоріг країни. Потрібен громадський контроль з боку громади і за використанням народних грошей, і за якістю робіт, - говорить кандидат №1 до обласної ради від ВПУ Ігор БАЛУТА.

За його словами, звинувачувати в бездіяльності і неефективній роботі тільки місцевий облавтодор не варто - він підпорядковується Укравтодору, який отримує чималі гроші з держбюджету. Тому волонтерський контроль потрібен на усіх щаблях влади.

Цьогоріч Укравтодору з бюджету виділена величезна сума - 26 мільярдів гривень (це відкрита інформація). З них 22 мільярда підуть на обслуговування поточних кредитів. І лише трохи більше 3 мільярдів залишиться на ремонт доріг. Цієї суми ледве вистачить для того, щоб нанести дорожню розмітку і прибрати проїжджу частину від снігу взимку. Якщо так триватиме і далі, то за кілька років дороги зникнуть з мапи області. І навіть для пішохідних прогулянок будуть не призначені.

З темою доріг представники ВОЛОНТЕРСЬКОЇ ПАРТІЇ УКРАЇНИ невід’ємно пов’язують і якість пасажирських перевезень. Дивно, але в 21 сторіччі ще залишились автобуси, які працюють на маршрутах по 50-60 років. В них випадає підлога, а під час дощу пасажири можуть прийняти несподіваний душ. Прикро, але автопідприємства відмовляються направляти на обслуговування сільських маршрутів інші автобуси. А водії тих, що працюють, обирають більш-менш відремонтовані магістралі. Ось і залишаються на мапі Харківщини білі плями, які в народі охрестили «хутір 30 км від з.д». Мешканці таких селищ вимушені долати пішки десятки кілометрів, щоб мати змогу сісти на транспорт і доїхати до райцентру. Через це вони майже позбавлені навіть медичного обслуговування. Є у нас села, до яких автобус доїздить раз на тиждень, а коли дороги замітає снігом чи розмиває дощами, то і раз на місяць. Це ганебне явище, вважать у ВОЛОНТЕРСЬКІЙ ПАРТІЇ УКРАЇНИ.

Мета, яку ставлять перед собою волонтери:

зробити так, щоб автобусні маршрути в області працювали з урахуванням побажання пасажирів, і дозволяли кожному з мешканців мати змогу безпечно і вчасно доїхати і до лікарні, і до будинку побуду, і до представників влади.

 

Андрій Приходько

  • 61022, Харьков, ул. Сумская, 49

© 2016